RSS

Grografia

Czyli bibliografia gier

Zdążyłem już popełnić w życiu trochę materiałów do różnych gier, z których jestem całkiem dumny i które spotykały się z dobrym przyjęciem – w tym zwycięzcę oraz cztery scenariusze finałowe z ostatnich edycji Quentina. Uznałem więc, że nie zaszkodzi zebrać odnośniki do nich w jednym miejscu. Mam nadzieję, że któreś z nich wydadzą Ci się interesujące, Czytelniku!

Gdyby tak było, gorąco proszę – napisz tu w kilku słowach, co myślisz o tym, co przeczytałeś. Projektowanie erpegów nie jest branżą, w której można liczyć na wielkie zyski i zajmuję się nią przede wszystkim po to, by moje pomysły krążyły po fandomie i przydawały się innym. Nic więc nie jest dla mnie lepszą nagrodą, niż przeczytanie, że ktoś je wykorzystał lub przynajmniej uznał za ciekawe.

A oto i moja grografia, podzielona na trzy kategorie – teksty dostępne za darmo, wydane drukiem po polsku i wydane po angielsku. Nim jednak przejdziemy do poszczególnych kategorii pozwolę sobie polecić miejsce, gdzie najszybciej odnaleźć można moje niedawne teksty – zbiór moich prac na DriveThruRPG.

Teksty darmowe

  • Złodziej Czasu – wolsungowa kampania o starciu Niezwykłych Dam i Dżentelmenów z nieeuklidesowymi potwornościami, skorumpowaną władzą oraz własną przeszłością. Zwycięzca Quentina 2015.
  • Erpegowe Święta – dwa pozbawione mechaniki scenariusze związane z szeroko rozumianymi świętami. Pierwszy – Dary Trzech Wiedźm – opowiada o czarownicach szukających godnego następcy ich martwego ucznia. Drugi – Czcigodni Przodkowie – zaprasza bohaterów do wzięcia na siebie roli wybrańców podczas plemiennego święta.
  • Trzy Damy – jednostrzał do Wolsunga, w którym każdy z graczy wciela się w damę odkrywającą, że nie jest do końca prawdziwym człowiekiem. Całość podlana gęstym sosem psychoanalizy i atmosferą secesyjnego Wiednia. II wyróżnienie w Quentinie 2014.
  • A’kin Przyjazny Bies – moja wizja jednego z kanonicznych BNów settingu Planescape, podejrzanie miłego i na pewno coś ukrywającego czarta handlującego magią w Sigil.
  • Niedokończeni – eksperymentalna przygoda do Wolsunga opowiadająca o czwórce golemów próbujących ustalić, kim właściwie są. W pewnym sensie prototyp Trzech Dam. II wyróżnienie w Quentinie 2013.
  • Twarze Nędzy – talia kart służąca do losowania wątków wiktoriańskiej nędzy i nierówności społecznych zilustrowana grafikami z pierwszego wydania Nędzników.
  • Smocza Szczodrość – nie-do-końca-poważna przygoda do Evernight, w której drużyna musi ocalić pannę porwaną przez smoka zwracając mu z nawiązką jego dary.
  • Kultyści i naziści – lovecraftowska przygoda bezsystemowa, w której gracze przez pół sesji wcielają się w agentów specjalnych, a przez drugie pół w zwykłych ludzi. Obie grupy próbują rozwikłać tajemnicę greckiej wyspy. Okazja, by sprawdzić, czy grupie pasuje koszerne podejście do Cthulhu, czy raczej nowomodne, wypełnione akcją.
  • Upadli – szybki jednostrzał do Evernight, w którym stereotypowa drużyna fantasy wspina się na Górę Cieni, by pokonać plugawego czarownika i odkryć, że już to kiedyś zrobili.
  • Kilka krótszych, ale chyba niezłych przygód: Koniec świata (Beasts & Barbarians), Nieustraszeni zbawcy Świąt (Wolsung), Cienie nad Haven (D&D), Ona wciąż tu jest (Wolsung), Cud na Suchym Wzgórzu (Adventurers!)
  • I wiele więcej tekstów, które można znaleźć na Polterze.

Wydane po polsku

  • Machina Wojenna, kampania do Wolsunga pomyślana jako wprowadzenie do systemu i naszpikowana nawiązaniami do dziewiętnastowiecznej klasyki – od Pana Tadeusza do Upiora Opery. Wydana w Przygodniku Ilustrowanym #1.
  • Upadek, setting do Adventurers opowiadający o barbarzyńcach żyjących w świecie po technologicznej apokalipsie i traktujących dawnych, transhumanistycznych ludzi jak bogów. Opis świata wydany w Adventurers! Edycji Rozszerzonej, powiększony bestiariusz i wprowadzająca przygoda Uzdrowiciel – w Nowych Światach II.
  • Slawia, dodatek opisujący wolsungową Polskę. Podręcznik był dziełem praktycznie całego zespołu odpowiadającego za dodatki do Wolsunga, moje trzy grosze znaleźć można w bestiariuszu i opisie życia w przeklętym królestwie.
  • Rzeź, przygoda do Beasts & Barbarians, w której gracze muszą poradzić sobie najpierw z dzikim i barbarzyńskim świętem, a potem z jeszcze bardziej dziką i barbarzyńską hordą Hunów (gwoli ścisłości: Valków).
  • Bestiariusz Legendarny, czyli nowa propozycja podania klasycznych potworów fantasy i kilka pomysłów na nowe, mogące stać się osią całej przygody. Wydany w Nowych Światach I.
  • Poza własnymi tekstami jestem też tłumaczem Szarych Szeregów, bardzo interesującej gry indie Jasona Morningstara opowiadającej o Powstaniu Warszawskim.

Wydane po angielsku

  • The day Urda sank, epicka przygoda do Wolsunga pozwalająca w jeden wieczór uratować świat przed prawie wszystkim, co w swej bujnej wyobraźni wymyślił H. P. Lovecraft. Oraz szpiegami i niziołkami.
  • Regret-Binder, arcy-złoczyńca do Pathfindera i innych wersji D&D manipulaującymi żalami i złymi wspomnieniami. Tekst pełen pomysłów na przygody, kampanie i lokacje wykorzystujące motywy żalu, zemsty i grzechów przeszłości.
  • Vanithei, nieco mniej „arcy” złoczyńcy do Pathfindera – fae pożywiający się cudzą uwagą i uwielbieniem. Oprócz ich opisu i szkiców przygód tekst zawiera liczne pomysły na tworzenie własnych wariantów tych „wampirów emocjonalnych”, w tym i takich, w jakie wcielić się mogą gracze.
  • Tainted Blood, talia kart służąca do tworzenia postaci o nieczystym czy czarnomagicznym pochodzeniu.
  • I inne teksty, które znaleźć można na DriveThruRPG.
 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

 
%d blogerów lubi to: